در سال 1966، مهندس آمریکایی، جیم ساترلند، اولین دستگاه خانه هوشمند را اختراع کرد و مفهوم خیالی اتوماسیون خانگی را به واقعیت تبدیل کرد. به طوری که امروز شرکت‌های هوشمندسازی و اینترنت اشیا به بخشی جدایی ناپذیر از خانه مدرن تبدیل شده اند. کارشناسان تخمین می زنند که تا سال 2024، صنعت اتوماسیون خانگی احتمالا تا 151.4 میلیارد دلار رشد خواهد کرد.

با رشد شرکت‌های هوشمندسازی در سر‌تا سر جهان و همچنین در ایران، تشخیص بهترین شرکت برای مصرف‌کنندگان سخت شده است. به همین دلیل در ادامه به معرفی مشهورترین شرکت‌های هوشمندسازی جهان و سپس ایران می‌پردازیم.

 

Top-10-Home-Automation-Companies-in-the-World

برترین شرکت‌های هوشمندسازی جهان

1. Google LLC:

گوگل فقط بهترین موتور جستو‌جوی جهانی را ارائه نمی‌دهد بلکه به لطف تنوع محصولاتش از شرکت‌های پیشرو جهان در صنعت هوشمندسازی است. درواقع Google Nest از بهترین و معروف‌ترین شرکت‌های ارئه دهنده خدمات هوشمندسازی مانند سیستم امنیتی هوشمند، ترموستات هوشمند، سیستم هشدار هوشمند و … است.

2. Amazon Inc:

همه‌ی ما شرکت آمازون را با فروشگاه آنلاین آن می‌شناسیم، اما جالب است بدانید ک این شرکت نیز از بهترین ارائه دهندگان خدمات و تجهیزات هوشمندسازی است. لذت کنترل کردن خانه هوشمند با دستور صوتی از هیجان انگیز ترین خدمات این شرکت است.

3. Apple Inc:

اپل یکی از پیشروترین شرکت‌ها در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و فناوری پوشیدنی است. تعجبی ندارد که بگوییم این شرکت از مشهورترین شرکت‌های جهان در زمینه هوشمندسازی است. با Apple HomeKit، شما می‌توانید با موبایل، تبلت و یا هر دستگاه هوشمند دیگری که دارید وسایل خانه خود را کنترل کنید.

apple inc

 

4. Samsung:

می توان گفت که سامسونگ از بهترین شرکت‌های هوشمندسازی غیر آمریکایی است. این شرکت که در کره جنوبی قرار دارد، به یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های اتوماسیون خانگی تبدیل شده است. Smart Things برنامه ای است که به شما کمک می‌کند، قسمت‌های مختلف خانه مثل روشنایی یا سیستم صوتی و تصویری را با تلفن همراه خود کنترل کنید.

5. HoneyWell:

HoneyWell در لیست شرکت‌های خانه هوشمند به عنوان یک سازمان جهانی متخصص در صنایع مختلف شناخته می‌شود. این شرکت دارای طیف وسیعی از محصولات خانگی است که با نام تجاری HoneyWell Home شناخته می‌شوند و به راحتی به هاب های دیگری مانند Apple HomeKit، گوگل، آمازون و … وصل می‌شوند.

6. Wink home automation:

کاربرانی که به دنبال برترین شرکت‌های اتوماسیون خانگی هستند، مطمئنا باید wink hub2 را بشناسند. در این سیستم هاب را به وای فای متصل خواهید کرد و بعد با نصب برنامه Wink در تلفن همراه خود می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید و دستگاه‌های مورد نظرتان را به آن متصل کنید.

7. ABB Ltd:

این شرکت یک سازمان چند کلیتی سوئدی-سوئیسی و یکی از شناخته شده ترین و بهترین شرکت‌های اتوماسیون خانگی است. این شرکت بیش‌تر در زمینه رباتیک، تجهیزات الکتریکی و به طور کلی تجهیزات هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

 

8. LG Electronics:

احتمالا شما نیز با محصولات متنوع شرکت LG از جمله لوازم خانگی، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های هوشمند و… آشنایی دارید ولی کم‌تر کسی خدمات هوشمندسازی این شرکت را می‌شناسد. شرکت به شما این امکان را میدهد که به طور یکپارچه تمامی وسایل خانه خود از جمله لباسشویی، اجاق گاز و… را هوشمند کنید.

هوشمندسازی در ایران

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد خانه‌ها و ساختمان‌های هوشمند در سراسر جهان، در ایران نیز شرکت‌های زیادی در زمینه هوشمندسازی شروع به فعالیت کردند. بسیاری از شرکت‌هایی که در این زمینه در ایران کار می‌کنند، در واقع نماینده شرکت‌های ذکر شده و یا سایر شرکت‌های هوشمندسازی هستند.

به همین دلیل اپلیکیشن اکثر آن‌ها به زبان انگلیسی بوده و کار کردن با آن برای همه راحت نیست. علاوه بر این به خاطر وجود تحریم‌ها خیلی از شرکت‌ها گارانتی برای تجهیزاتی را که ارائه می‌دهند ندارند. بنابراین انتخاب از بین آن‌ها سخت خواهد شد.

یکی از شرکت‌های هوشمندسازی ایرانی شرکت تپ لایف است. شرکت تپ لایف یک شرکت دانش بنیان کاملا ایرانی و از پیشگامان صنعت هوشمندسازی در ایران است. مجتمع اداری ریبون که اولین ساختمان اداری هوشمند در ایران است، از نمونه کارهای این شرکت می‌باشد. علاوه بر این شرکت تپ لایف تجربیاتی در زمینه هوشمند کردن خانه، ویلا و یا حتی کافی شاپ دارد.

تمامی محصولات این شرکت گارانتی تعمیر و در صورت نیاز گارانتی تعویض دارند. همچنین تپ لایف اپلیکیشن موبایل مخصوص به خود را دارد که یک اپلیکیشن یکپارچه فارسی برای کنترل تمام بخش‌های خانه است و به طور کامل توسط متخصصین تپ لایف پشتیبانی می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *