لذت مهمان بودن و میزبان بودن به طور همزمان در هتل هوشمند!
امروزه یکی از مهمترین پیشرفتهای تکنولوژی در صنعت هتلداری، ظهور و رشد تکنولوژی هتل هوشمند است. این هتل قابلیت سودرسانی همزمان به هتلداران و مهمانان را دارد. همچنین به طور بالقوه سود مالی داشته و باعث بهبود تجربه مشتری میشود.
درحال حاضر بیشتر هتلهای معروف دنیا در حال هوشمندسازی هستند و تبدیل شدن یک هتل به هتل هوشمند میتواند تجربه بسیار خوبی را برای مهمانان ، زندگی بهتری را برای کارکنان و کاهش هزینهها را برای مدیران به همراه داشته باشد.
در یک اتاق هوشمند مسافران امکان این را دارند که با استفاده از سیستم هوشمند، اتاق خود را به شکلی که دوست دارند کنترل کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را سریعتر و راحتتر بدست آورند.
هتل هوشمند چیست؟
هتل هوشمند سیستمی است که در آن انجام کارهایی مانند رزرو اتاق، باز کردن درب، تغییر وضعیت روشنایی و سایر امکانات هتل، با فشار دادن یک دکمه روی تلفن همراه صورت میگیرد. در این هتل همه افراد از مسافران و مهمانان گرفته تا خدمه هتل، همه برای انجام کارهای خود از تلفن همراه خود استفاده میکنند.
هتل هوشمند از ابزارهایی متصل به اینترنت استفاده میکند که قابلیت تعامل و ارتباط با یکدیگر را دارند. به این سیستم به هم پیوسته اینترنت اشیا (IoT) نیز گفته میشود. با IoT حتی دستگاههای معمولی هم میتوانند هوشمند شوند.
هتلهای هوشمند با استفاده از یک سری تکنولوژی پیشرفته در صنعت هتلداری، تجربه دلچسبی را برای مهمانان و هتلداران فراهم میکند. هتل های سنتی هم میتوانند با اتوماسیون کردن خود و با استفاده از هوش مصنوعی به هتلهای هوشمند تبدیل شوند.
در هتلهای هوشمند فرایند رزرو اتاق توسط ربات یا به صورت آنلاین صورت میگیرد و مهمانان امکان کنترل همهی وسایل داخل اتاق را توسط برنامهای که بر روی تلفن همراه خود نصب میکنند، دارند.
امکانات هتل هوشمند
بهینهسازی زمان کاری کارکنان:
کاهش هزینهها و افزایش درآمد:
پاسخدهی بلادرنگ به مهمانان:
امکانات سلف سرویس:
شخصیسازی:
آسایش و راحتی:
پیشبینی تعمیر و نگهداری:
نصب سنسور هوشمند این امکان را میدهد که در صورت بروز هرگونه خرابی با دادن هشدار قبل از اینکه یک مشکل جدی و پرهزینه رخ دهد، آن رارفع کنند.
سرویس اتاق هوشمند:
مسافران با داشتن منو بر روی تلفن همراه، به راحتی می توانند سفارش خود را انجام دهند.
رزرواسیون پارکینگ هوشمند:
با استفاده از اپلیکیشن هتل و حسگرهای هوشمند این امکان برای مهمانها وجود دارد که از قبل مکان پارک خود را رزرو کنند که این باعث صرفهجویی هزینه مدیریت و زمان مهمان میشود.
پذیرش و تسویه بدون معطلی:
مسافران قبل از رسیدن به هتل با اپلیکیشن به کارکنان هتل اطلاع میدهند تا فرآیند پذیرش سریعتر و راحتتر صورت گیرد. همچنین هنگام تحویل اتاق نیز می توان از این امکان استفاده کرد.
استفاده از موبایل به عنوان کلید اتاق:
استفاده از موبایل به عنوان کلید اتاق علاوه بر اینکه هزینه چاپ کارت را برای هتل کاهش میدهد، به مسافر این اطمینان خاطر را میدهد که تنها خودش قابلیت دسترسی به اتاق را دارد.
مزایای هوشمند سازی هتل
- سیستم تماما دیجیتال با امکان تعریف و اجرای انواع مختلف سناریوها جهت کنترل روشنایی، پردهها، سیستم کنترل دما و ..
- ارتباط ساده، آنلاین و بدون اتلاف وقت مهمانان با کارکنان هتل تنها با فشار دادن یک دکمه
- ارائه خدمات رفاهی هوشمند به مهمانان به منظور بالا بردن سطح رضایت آنها
- ارائه گزارش دقیق از مصرف انرژی در بخشهای مختلف، به مدیر هتل به منظور بررسی دقیقتر
- مجهز به سیستم هشدار هوشمند، برای اطفاء هوشمند حریق و یا قطع خودکار برق و گاز در زمان احساس خطر
- کنترل هوشمند تمام اجزا و امکانات داخلی هتل
- شخصیسازی تجربه مهمان با استفاده از اطلاعات موجود از سفرهای قبلی او
- سیستم امنیتی کاملا مجهز برای حفاظت از اتاقها و سایر بخشهای هتل
- مدیریت هوشمند مصرف انرژی با توجه به ساعات اوج مصرف
چرا باید هتل خود را هوشمند کنیم؟
هدف هر هتل این است که مهمانان را جذب کند، آنها را به مشتریان ثابت خود تبدیل کند و در نهایت باعث سودآوری بیشتر شود. هتل هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیست.
تا پیش از هتلهای هوشمند، افراد ناآشنا به زبان محلی در رزرو و دریافت سرویس دچار مشکل میشدند، در برخی از هتلها مشکلات امنیتی از قبیل سرقت وسایل به وجود میآمد و یا انرژی بسیار زیادی در زمان عدم حضور مهمانان در اتاق هدر میرفت.
با ظهور مفهوم هتلهای هوشمند، هتلها شخصیسازی شدهاند به طوری که هر شخص با هر ملیتی که وارد هتل شود، میتواند به راحتی اقدام به رزرو اتاق با زبان محلی خود کند. حتی هنگام ورود پیام خوشامدگویی به زبان خود شخص برای او ارسال میشود. هتل هوشمند بسیاری از مشکلاتی که هتلداران و مهمانان در یک هتل غیر هوشمند با آن رو به رو هستند را بر طرف کرده می کند.
تجربه هوشمندسازی هتل با تپ لایف
میتوان تمام بخشهای هتل اعم از اتاقها و سوییتهای مهمانان، رستوران، استخر، اتاق کنفرانس، اتاق پرسنل، آشپزخانه، میز پذیرش مهمان، فضای خارجی، نقاط ورود و خروج به هتل و حتی پارکینگ را هوشمند کرده و از استفاده از امکانات آنها لذت برد.
تپلایف راهکارهای متعددی برای هوشمندسازی هتل شما دارد. از جمله این راهکارها میتوان به روشنایی هوشمند، سیستم امنیتی هوشمند و دوربینهای نظارتی، سیستم تهویه و کنترل هوشمند دما، پارکینگ و سیستم هشدار هوشمند اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هوشمندسازی هتل خود، تیم تپلایف همواره آماده پاسخگویی به شما است.
هوشمند کردن هتل چه مزیتی برای هتلداران دارد؟
با اتوماسیون حجم زیادی از کارهای هتل، زمان کاری کارکنان بهینهسازی میشود. در نتیجه پاسخدهی به میهمانان سریعتر صورت میگیرد. با بهینهسازی مصرف هزینهها کم شده و امکانات هتل باعث جذب مهمانان و افزایش درآمد میشود.
چه بخشهایی از هتل را میتوان هوشمند کرد؟
میتوان تمام بخشهای هتل اعم از اتاقها و سوییتهای مهمانان، رستوران، استخر، اتاق کنفرانس، اتاق پرسنل، آشپزخانه، میز پذیرش مهمان، فضای خارجی، نقاط ورود و خروج به هتل و حتی پارکینگ را هوشمند کرد.
چه عواملی باعث برتری هتل هوشمند نسبت به هتلهای سنتی میشود؟
شخصیسازی تجربه مهمانان، آسایش و راحتی بیشتر نسبت به هتلهای غیر هوشمند و امکانات سلف سرویس هتل هوشمند از مهمترین ویژگیهای آن هستند.